۱۰ پیشنهاد سفر از زبان کسی که کل دنیا را پیاده گشته است!
تاریخ : شنبه 2 شهريور 1398
نویسنده : ...

 

 

 

 

شاید مدت هاست فکر سفر ذهنتان را درگیر کرده و به دنبال بهترین جاها برای سفر و ماجراجویی می گردید. اگر این طور است حتما پیشنهادات یک آدم سفر رفته و با تجربه برایتان جذاب است! آن هم گردشگری مثل «لویسون وود» که به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا سفر کرده و البته معمولا این کشورها را با پای پیاده گشته! او از سن ۱۰ سالگی عاشق سفر بوده و یک جمله را آویزه ی گوش خود کرده: «زندگی مثل یک کتاب است که کسانی که سفر نرفته اند فقط صفحه ی اول آن را خوانده اند». دوست دارید بدانید از نظر او ۱۰ مقصد جذاب برای سفر کدام کشورها هستند؟ پس در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

 

۱- کیپ تاون، آفریقای جنوبی

شهری متفاوت، سرزنده و شلوغ، جایی که صبح ها نسیم خوشایند ساحل را احساس می کنید و عصرها در راه صعود به اوج قله ی کوه هایش هستید. رستوران، کافه، شب های سرزنده و جاذبه های دیدنی دست در دست هم گردشگران را با رویایی به یادماندنی روبرو می کنند.

 

۲- سودان

مناظر جذاب، تاریخی بلند و مردمی مهمان نواز سودان را به کشوری غافلگیر کننده تبدیل کرده است. «لویسون وود» در سال ۲۰۱۴ به این کشور رفت و در امتداد رود نیل ساعت ها پیاده روی کرد، او در این سفر با مردمی مهمان نواز روبرو شد که از او با غذاهای خوشمزه پذیرایی کردند.

 

۳- هند

«لویسون وود» در سن ۲۲ سالگی و بعد از فارغ التحصیلی در رشته ی تاریخ، وسایل خود را جمع کرد تا به هند سفر کند. او به شدت عاشق این کشور است و تا به حال چندین بار به هند رفته، کشوری رنگارنگ که در هر سفر آن را متفاوت از قبل دیده است. هند با ۱٫۳ میلیارد جمعیت مملوء از تاریخی جذاب، چشم اندازهایی متنوع و البته فرهنگی غنی است. هند کشوری پهناور است که همه ی جاذبه ها را در خود جای داده است: جنگل، بیابان، حیات وحشی خارق العاده! در نواحی شمالی عاشق هیمالیا و کشمیر می شوید و در نواحی جنوبی عاشق سواحل گوا.

 

۴- نپال

«لویسون وود» اولین بار در سن ۱۸ سالگی برای کوله گردی به نپال رفت و آنقدر تحت تاثیر این کشور قرار گرفت که باز هم بارها و بارها خودش را به اینجا رساند. نپال مقصدی ماجراجویانه است کشوری مرتفع که در دنیا به کوه های بلند و مسیرهای کوهنوردی اش معروف است. این کشور مراکز تاریخ منحصربفردی دارد که نمونه آن در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود.

 

۵- گرجستان

گرجستان در مسیر بین اروپا و آسیا، کوه های قفقاز را دارد و سواحل دریای سیاه را. کشوری که در گذشته به خاطر ناآرامی ها در زیر سایه دیگر مقاصد گردشگری قرار گرفته بود اما پس از استقلال در سال ۱۹۹۱ خود را به عنوان مقصد جذاب گردشگری به دنیا شناساند. «لویسون وود» بیش از ۱۰ سال پیش در دومین سفر کوله گردی اش به سمت گرجستان رفت و تحت تاثیر مهمان نوازی و مهربانی مردمان این کشور قرار گرفت.

 

۶- تایلند

تایلند با سواحل رویایی و خیابان های خوشمزه دیگر هیچ بهانه ای برای گردشگران باقی نمی گذارد. کوله گردان زیادی به این کشور سفر می کنند و به نظر آن ها اینجا مقصدی متنوع برای تشنگان فرهنگ است، مقصدی ارزان برای کوله گردان که در عین حال تعطیلاتی باشکوه را هم رقم می زند. همه چیز در این کشور برای یک سفر رویایی محیاست؛ از مسیرهای استاندارد طبیعت گردی در کو فنگان گرفته تا جزایری آرام برای غواصی. امروز تایلند در محبوب ترین حالت خود بسر می برد و در سال ۲۰۱۶ تعداد گردشگران آن ۹ درصد بیشتر شده است.

 

۷- استرالیا

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیاست، کشوری که روزگاری اردک هایی به بزرگی اسب داشت که خوشبختانه نسل آن ها منقرض شده است! اینجا یکی از بهترین مقاصد برای طرفداران ساحل و موج سواری ست و چشم اندازهای متنوع از جنگل های بارانی و بیابان تا شهرها و کوهستان ها را در خود جای داده است. استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیاست و گردشگران زیادی برای بازگشت به آن لحظه شماری می کنند.

 

۸- کالیفرنیا

از نظر «لویسون وود» کنار سواحل غربی آمریکا یکی از جذاب ترین مسیرهای رانندگی را دارد. او روزها مسیر دره مرگ تا پارک ملی یوسیمیتی را رانندگی کرد، مسیری که به نظرش خیره کننده ترین چشم اندازهای دنیا را دارد.

 

۹- یونان

جزایر یونان مثل بهشت می مانند، جایی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت. بدون شک وقتی اسم یونان می آید بیشتر از اینکه یاد طبیعت دلفریب جزیره هایش بیفتیم تاریخ بلند بالای آن در نظرمان مجسم می شود. ویرانه های باستانی و باورنکردنی باعث شده تا یونان باستان تاریخ دوستان زیادی را به خود جذب کند.

 

۱۰- کلمبیا

یکی از آخرین سفرهای «لویسون وود» پیاده روی ۲۵۰۰ کیلومتری از مکزیک تا کلمبیا بود، او قبل از این سفر ۲ بار دیگر هم به آمریکای مرکزی رفته بود اما جاذبه های این کشور او را دوباره به اینجا کشاند. امروز تصویر کلمبیا نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده و همین تغییر، گردشگران زیادی را به کلمبیا می کشاند. اینجا جنگل آمازون و از همه مهمتر مسیرهای عالی برای طبیعت گردی دارد، فرهنگ و غذاهای خوشمزه هم از دیگر فاکتورهای محبوبیت این کشورند.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید